close


讀書時,看到實驗才讓人眼睛為之一亮。

大家來看看(拿板凳...)(硬叫大家跟我一起念英文...)

An unpublished study once reported an experiment in which two matched groups of junior high school girls were asked to teach a simple game to kindergarteners. One group was promised a reward in the form of a movie ticket; the other group received no such promise.

The results showed that the latter group did a better job of successfully teaching the game and reported greater satisfaction in doing so than the first group.

Conclusion: The first group was too focused on the reward, and the intrinsic motivation in the second group was a stronger motivator.


某個實驗叫來了一群國中女生,請她們教幼稚園小朋友一個遊戲。第一組實驗成功後會給她們電影票以玆鼓勵,第二組則什麼都沒有。

實驗的結果令人驚訝,沒想到第二組的女生教的比較好,而且滿意度較高。

 

有時候叫學生幫我做事情,我都覺得不太好意思,想說要請他們吃東西;沒想到有一回一個小女生拒絕我了,直接跟我說:老師,我不用。

嚇了我一跳。

原來,工作中的成就感,就是最好的回饋。

DSC_59712.jpg  

arrow
arrow
    全站熱搜

    sharon2008 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()